Det er ulike måter å ta produktbilder på. Den beste måten å framstille produktet på avhenger av hvilket produkt du skal selge, hvor du skal vise produktbildene og hvem du ønsker å selge til.
Vi tok produktbilder for Glamox. De ønsket bilder av skrivebordslampen Motus Mini, der lampen var i bruk.
Unike og profesjonelle produktbilder kan gjøre at du skiller deg ut blant konkurrentene. En måte å ta produktbilder på er å presentere produktet i en passende omgivelse. Denne typen produktfoto kan gjøre det lettere for kunden å visualisere hvordan produktet vil se ut i den tiltenkte situasjonen.
5 fordeler med gode produktbilder:
1. Øker Salget | Kvalitetsbilder overbeviser potensielle kunder ved å gi dem en tydelig visuell representasjon av produktet de kan forvente å få. |
2. Øker tilliten | Klare og detaljerte bilder skaper tillit og trygghet hos kundene ved å gi dem en klar forventning om produktet. |
3. Skaper profesjonalitet | Gode produktbilder gir bedriften et profesjonelt og troverdig utseende, og signaliserer at du tar kvalitet på alvor. |
4. Reduserer antall returer | Nøyaktige produktbilder hjelper kunder med å få en realistisk oppfatning av produktet før de kjøper det. |
5. Større engasjement i sosiale medier | Gode bilder har større potensial for å bli delt og likt av brukere, og dermed øke eksponeringen. |
Hydrogen Mem-Tech hadde behov for produktfoto da de lanserte den nye nettsiden sin. De ønsket bilder av produktene under produksjonsprosessen i fabrikken. Disse bildene kan både brukes som effektiv markedsføring for produktet i seg selv, og som en representasjon av hele bedriften. Bildene fanger både produktet, de ansatte og bedriftens lokaler på en helhetlig måte. På den måten viser bildene både produktene og bedriftens identitet.
Vi fotograferte produktene til Nopla da de skulle lansere ny nettside. De ønsket bilder av alle produktene sine med hvit bakgrunn. Denne typen produktfoto er god for å vise produktene i en nettbutikk, eller slik som Nopla bruker dem, for å gi en komplett oversikt over alle produktene de tilbyr.
Bildene ble tatt med fokus på å fremheve produktene klart og tydelig, uten forstyrrende elementer, slik at kundene enkelt kan vurdere og velge blant produktene.
Produktfoto er nødvendige bilder å ha i bildebanken. Det kan være lurt å ha en variasjon av ulike typer produktfoto, slik at bedriften har bilder til ulike anledninger.
Andre ting man burde ha i bildebanken:
- Reklamebilder
- Film
Les mer om bildebank her: Har din bedrift bildebank?